13 jul 2007

På tal om spam - nu har jag satt min sista potatis

På företaget där jag jobbar är de väldigt stolta över hur öppet allt sker (open door policy) och hur bra allt är. Men de av oss som ibland sagt sanningar eller bara FÖRSÖKT säga sanningar vet att njae...det ska man inte. Nu har jag sagt sanningen igen. Och kanske satt min sista potatis (i alla fall vad gäller lönehöjning, den årliga, som man får om man rankas högt högt, en av de 5% som får dela på en smaskig kaka).

Vi får nämligen hela tiden ett par otroligt barnsligt skrivna mail i fina bjärta färger (RÖTT!! SVART!! BOLD BOLD!!!) som skriker ut $$$$$$$$$$$$$$$$$$ och hur mycket alla som är på ett specialprogram (säljare och managers) kan få extra i slutet på augusti (citat: you can easily use to get that Rate 3 money into your pocket!). I am fed up!

Jag skrev till vår manager och sade vad jag tyckte om att de använder en "till-hela-företaget-maillista" (pdl för de invigda).

Populärt? Säkert. Nu finns två alternativ. Ignorerad eller tillrättatalad. Let´s wait and see. Eller - lek med tanken - att de faktiskt visar oss den respekten och väljer en annan maillista. Yeah.

No hay comentarios: