17 jul 2007

Gunnar och Mona, Mona och Gunnar OH STORA LYCKA!!


Gunnar Gunnar Gunnar, vad finns det för vackra sånger om Gunnar? "Gunnar spinner råg" är det enda jag hittar men GUD!! Gunnar borde ju ha en HYMN!! Minst! Och Mona, vad hittar vi om Mona, jo, mycket bättre:

EN FRIARSÅNG
Björkarna susar.
Måsarna skrattar.
Syrsorna spelar.
Din melodi.
Oh Mona Mona.
Tanken sjunger:
En friarsång.
Blommar jag plockar.
Blåbär jag äter.
Fåglar jag lyssnar.
Kvittrar din sång.
Oh Mona Mona.
Tanken sjunger.
Jag älskar dig.
(text och musik: Tommy Rådberg)

Så sant så sant!!

Helt enkelt: Det skall vara en Arveheim i år! En Gunnar! En Mona! En Mari!
Helst från Sigtuna!
En eloge till denna vackra underbara familj som förstod VIKTEN av att ge en gravid utlandssvensk Marabou Mintkrokant!!!

Tusen och åter TUSEN tack!!!

1 comentario:

Anónimo dijo...

Det är inte så svårt att glädja en desperat gravid Löwenthalare ser jag. Tack för att även jag fick smaka 3 rutor av den verkligen underbart goda chokladen. Lycka till i eftermiddag!!! ~mari~