24 jul 2007

Gifta sig civilt i Catalunya/Spanien

Nu har jag varit hos domaren här i Vilassar och blivit intervjuad, de vill se att jag inte gifter mig för att skaffa mig några "fördelar".


Det stod strax ganska klart att fördelarna de har Rogge, knappast att jag skulle vilja ge sken av att bo med Rogge och på köpet skaffa mig diskbråck pga 2 graviditeter, vara den som står för ekonomin för att det är så roligt att tjäna mer än han eller att han fick komma och bo i min lägenhet för att han städar så himla bra...

Fick till och med frågan om vilken som var hans favoriträtt och när jag sade att "tja, favoriträtt vet jag inte, han äter verkligen ALLT med god aptit..vi kallar honom vår egen privata soptunna" då såg domaren nervös ut och sade att "Ja, öhum, det där sista skriver jag inte, ehum".

Man skall tydligen svara sanningsenligt men inte FÖR sanningsenligt.

Jag glömde helt bort att min favoriträtt här i Spanien är farmors (köpta i och för sig, men ändå) urgoda cannelonis (jag lovar att slänga upp ett riktigt bra recept så fort jag har lite mer tid och ork), men jag sade å andra sidan (och det hade rogge också sagt) att i och med att jag är gravid så har jag lite andra prferenser.

Nu skall det hela skickas till Mataro till ngn annan slags instans och sedan får vi se om jag är godkänd för giftemål i Vilassar de Mar. Det hänger också ett pappersanslag på dörren ute på gatan där det står att vi vill gifta oss och om någon har något att invända skall de göra det nu. Fullständigt som på film.



No hay comentarios: