13 jul 2007

Maneter


År efter år kommer de, och år efter år står vi alla och undrar: Men varför GÖR de ingenting? Tror de inte att turismen kan ta stryk av att det är så många brännmaneter i spanska vatten?

Och så: ÄNTLIGEN!!! Idag läste jag i tidningen att det tillsatts en manetdelegation som på bästa sätt skall hålla de spanska kusterna rena från dessa äckliga creatures. Jag blev bränd en gång och jag hade som en tatuering på armbågen i flera veckor, det absolut värsta jag varit med om i manetväg.

Förhoppningsvis passar de på samma gång på att ta med lite bajs och skräp som segelbåtarna glatt hivar överbord och som sakta men säkert når våra kuster runt 14-snåret och framåt.
För övrigt kan nämnas att just manet skall bli nästa stora "grej" på resturanger...yeah right att jag kommer äta det, jag har ätit marsvin i Peru - där gick min gräns!

No hay comentarios: