23 jul 2007

Oväder

Som jag tidigare nämnt har vi PERFEKT sommarväder här i år, inte för varmt, inte för kallt, lagom lagom.
Folk som inte bott en sommar i Spanien eller i ett annat varmt fuktigt land fattar inte hur outhärdligt det kan vara, man svettas så mycket att man vaknar på natten och måste gå upp och duscha flera gånger (jo det finns ju de som har AC men det har inte vi).

Nu ska vi till Sverige och ja, man undrar ju ibland över det här med korrekta beslut.. Ju mer jag läser i svenska tidningar desto mer undrar jag. Att äta limpmackor är ju kul...några dagar?!
Och sedan? Finns det ett liv? Vad gör man? Jag håller inte med gympalärarnas måtto att det inte finns något dåligt väder utan bara dåliga kläder. Det FINNS definitivt dåligt väder. Pissdåligt väder.

3 comentarios:

Rebecca Löwenthal dijo...

Man slipper duscha mitt i natten och man kan spela kort och Monopol och ibland är det uppehåll, då kan man plaska i regnpölarna eller bada i havet. Det är varmare där än i luften! SÅ kom ni, det blir vackrare med tiden...

Viktoria Löwenthal dijo...

Jo visst, och spela poker med herr cataldi va? Hihi...den gamle surkarten...håhå ja ja vad jag ska spela röven av honom!

Rebecca Löwenthal dijo...

Cataldi säger;javisst! och grymtar och mårrar. han tror inte att röven kan bli bortspelad. fåren kan man hälsa på oavsett väder; mbhääää