25 jul 2007

Lögn?

Dag ut och dag in står de där, samma ord, och jag undrar var gång: är det sant?

Jag pratar om det som på Bloggportalen benämns som "Mest sökta termer just nu", Bloggsök.se.
Kan det stämma att dessa samma termer är de mest sökta dag efter dag, vecka efter vecka? Då jag inte vill lura folk till min blogg med falsk marknadsföring kommer jag inte nämna vilka de är, ni kan ju kolla själva, men ett exempel är: Carolina Gynning. Jag bor inte i Sverige men jag följer med över nätet relativt bra vad som händer. Gör hon så mycket så att hon ständigt ligger på topp? Jag levde annars i tron att den sortens stjärnor dalade mellan varven. Jag menar, det gör ju andra mer "riktiga" stjärnor.

Varför står de där annars? Är det någon som tycker att det är en viktig del av bloggandet, att dessa ord styr, att dessa "värden" är det som förmedlas till och av svenska folket?

Ja jag vet inte jag, jag har bara bloggat i snart två månader, kanske har dessa ord precis dykt upp medan det tidigare stod om..ja vad vet jag, mode? Det verkar ju annars vara ett väldigt populärt ämne.

No hay comentarios: