23 jul 2007

När det blir varmt

När det blir varmt så finns det en stor nackdel med detta landet: att vissa männsikor luktar så otroligt mycket svett. Vissa dagar fullkomligt storknar jag, man kvävs, dör, vet inte vart man ska bli av. Att åka metro blir en fasa (i synnerhet om man är gravid och har ett väl utvecklat luktsinne). Rogge gjorde bort sig igår, vi stod i en kö i supern när han säger med halvhög röst: "Men VAD DET STINKER SVETT!! Hans fördomar föranledde honom att tro att det var en äldre herre längre fram som inte skulle kunna höra vad han sade. Men det visade sig att det var tjejen bakom oss, en helt vanlig tonårstjej.. Stackars brud, hon kan verkligen inte ha det lätt.

När jag praoade hos min pappa (på Slottstadens läkargrupp i Malmö) fick jag gå runt och vara på de olika avdelningarna och fick bl.a vara med på en operation när de tog bort svettkörtlarna från armhålorna på en äldre man som besvärades något enormt av hur mycket han svettades. Jag svettas rätt mycket men för mig räcker det gott med Absolut Torr från apoteket i Sverige, det har varit min räddning (och NEJ det är INTE sant att man då svettas GRYMT mycket mer någon annanstans för att kompensera).

No hay comentarios: