3 jul 2007

Nokia checkat

Verkar vara bullshit, kan inte hitta ngt som skulle stödja påståendet om att Nokia & Co skulle vara bojkottade. Och jag har rätt bra källor att söka i...

Recept på en god blandning istället:

Tag tyskt äckligt fullkornsbröd (det där som de säljer på typ Lidl)
Rosta det ganska ordentligt
Ta på lite smör, apelsin/aprikosmarmelad, ovanpå det keso (alltså inte ost utan keso, riktig keso, säljs även den på Lidl) och sedan skivad banan på toppen.

Denna smaskiga frukostblandning blir suveränt god och känns nästan lite halvnyttig. Det var min styvmors syster Vera (numera Vera Velour) som gjorde den när jag var barnflicka hos henne i Stockholm.

http://www.veravelour.com/

Vera själv i Paris 2004

1 comentario:

Anónimo dijo...

Hey babe, haha till och med jag kommer ju ihåg de där mackorna med keso, och nu snackar vi ju 1990 - 17 år sen!

Fantastiskt att läsa om ditt liv, vackra Junia och din katalanska man. Jag tillbringade mycket tid i Spanien 2006, men låt mig säga såhär: vi började förhöra varandra på spanska glosor 1990 - det känns som om du lyckades bättre, jag har fortfarande problem att beställa kaffe och mackor..
kram,
L