26 jul 2007

Total remake





Total remake är ju väldigt inne (eller nja, har varit) så jag tänkte bara visa mitt eget. Jag presenterar nu några bilder före (dvs nu) samt några bilder efter att vi komit hem (slutet på augusti) och så får ni då se det häpnadsväckande resultatet av: Plantor/Blommor i Spanien under augusti utan vatten! I år går trenden väldigt mycket mot grått och brunt, men även ett visst inslag av svart kan förekomma.

Vi har även haft det stora nöjet att för första gången sedan jag fick plantan då jag fyllde 30 (några år sedan) se en av dem blomma, en stickig men vacker rosa blomma. Kul att den skulle slå ut precis nu, så kan den ju stå här i all sin prakt, passa på när vi inte är här. Kul. Vem vet, den kanske blommar igen om en sådär 6-7 år...Som sagt, kul.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Det är nog ingen fara med dina växter, det har regnat.

ania dijo...

åh, jag hittade din blogg när jag googlade på orxata (haha!) och jag älskarn. ill be back! vilassar btw, dit brukar jag alltid åka och stranda mig. loves it. tänkte bosätta mig där (eller i liknande pueblo) när jag hittat mig en karl. lite svårt att hitta nån som matchar mina kriterer dock, då jag är 178 cm lång och helst vill att mannen ska vara minst 10 cm längre än mig, haha ;D