17 jul 2007

Nupptest och allmän check

Bjuh, idag har jag läkarbesök, och faktiskt så känns det lite oroligt. Med Junia var jag coolare (omedveten?) medan jag nu nojjar på allt underligt som kan hända på vägen. Att Rogges bästa vän Figue förlorade sitt barn 2 dagar före beräknad födsel gör sitt till, det var sorglig upplevelse på lite för nära håll för att kunna hålla distans. Eller, distans, vem kan hålla distans till sådant, det räcker att man läser i tidningen.
Den här graviditeten började ju oroligare också, mer som ett töcken, in i dimman, och så på det blödningar, och mer blödningar.
Men men, idag är dagen, är allt bra idag får jag väl ta mig i kragen och försöka slappna av lite. Om jag har räknat rätt är jag idag i 13+0 (oh vad jag har lärt mig! Snabbcheckade hur det gick till på Familjelivs graviditetsuträkning.).

Håll tummarna.

Shit vilken huvudvärk jag har, jag tror jag har gnisslat tänderna sönder och samman i natt.

1 comentario:

Anónimo dijo...

det var en fin blogg idag och trevliga besked ifrån gårdagen.nu skall jag läsa lite i svinalängorna träna eller spela lite golf i Falsterbo,middagen idag blir Fredrikshavnsspätta ca 1kg Steker nog några strömmingar ej fileer.Mums.Ser att det regnar och är ganska kallt i Barcelona, men det finns ju soliga dagar oxå.I vilhelmina är det 13 grader och regn.