25 jul 2007

The show must go on


Ok att vårt ungerska kök inte är så snyggt. Men man kan ju i alla fall försöka hålla det någorlunda i ordning. Av de minimala ytorna som finns kan man ju försöka att inte belamra dem i onödan. Varför förstår inte Rogge det? Ser ni att diskstället som skymtar i bakgrunden är i princip tomt? Är det inte lustigt så säg? Och sedan, ännu lustigare är, fast ni kan omöjligen veta det, att vissa saker har legat där sedan i måndags. De plockas alltså inte bort innan han diskar ny disk. Utan ligger där och torkar och blir blöta, torkar och blir blöta.
Jag vill ha en hushållare eller hushållerska. Förstår inte svenskarnas motstånd. Eller är det inte sant, utan bara så att de köper de svart?

3 comentarios:

Eva dijo...

Som svensk så har man nog det med sig att man ska städa efter sig själv. Min kille hatar att städa så han slutade med det och sa att vi skulle skaffa städerska, tog tre år för mig att vänja mig vid tanken! Men nu har vi hjälp och det är sköööönt.

Viktoria Löwenthal dijo...

Men har ni någon som kommer varje dag? För det är ju så himla mycket som skall göras i ett hushåll, tvätt och plockande och diskande och handlande och allmänn hushållning.
Jag förstår inte hur man, om man inte har någon som komemr varje dag, skall hinna med utan att det blir snedfördelat.

Eva dijo...

Vi har en som kommer i gg i veckan (4 timmar) sen har vi ju diskmaskin, bra tvättmaskn med tortumlare...och jag jobbar ju inte iofs...så har vi numera barnvakt 3 timmar per dag. Jag förstår inte alls hur man skulle klara det med 2 heltidsarbetande och barn annars. Jo klara det, men då får man ju ha det skitigt och så...