2 jul 2007

Och visst är det härligt att vara gravid?

Man känner igen sig från förra graviditeten. Inte på ont och gott, bara på ont. Ännu gång har jag traskat i väg från jobbet i mina foträtta (foträta? i min fotröta?) skor från Rebecca V (nae, de är från Scholl, men användes av alla oss "flickor" på Rebecca V, och har fått hänga med ÄNDA till Barcelona!!
Det ni!! För ett par urfula Schollsandaler så är det ganska bra tycker jag. Jag menar, nu finns det ju trendiga Scholl, men detta var FÖRE den tiden, det var ju på Steinbocks & Co tid).
Jag har aldrig känslan av att folk tittar mycket på ens kläder i Barcelona, de är inte så utdömande eller trendkänsliga, men med mina Scholl på (och, MÄRK VÄL, strumpor i) så tittar folk faktiskt till en extra gång. Lite snabbt, och så en titt upp på mitt ansikte, schollisarna väcker något, inte bara avsmak utan också en undran, absolut.

Jag har gått ut i mina Falsterbo-tollor också, men då har jag faktiskt gått hem och bytt i samma stund som jag kommit på mig - tofflor låter ju tack och lov en hel del när man pinar iväg ner mot tåget, tillräckligt för att man ska kunna reagera i tid.




1 comentario:

Sara dijo...

Hallå där - de där tofflorna känner jag igen! Det var faktiskt MINA RebV-sandaler fr Scholl, köpta för EGENA pengar!!!!! Jag hade med mig dem på besök på Escudellers Blancs andra gången, för att det var så kallt på dina golv. Sen sade jag att jag vid åsynen av dem i främmande miljö såg hur fantastiskt FULA de var, så de fick bo kvar hos dig!