16 jul 2007

Att vara gravid


Det finns faktiskt vissa småsaker som gör livet som gravid riktigt trevligt, men som man ofta glömmer bort att nämna.

Jag slipper t.ex plocka ögonbrynen och vaxa mustachen under hela graviditeten, det bara slutar växa där - FANTASTISKT! Sedan blev det dock panik på BB då jag efter 3 dagar speglade mig för första gången och såg dessa underliga fula utväxter som blir just på bryn och överläpp, som en liten bredtaggig morotsberså (? Jo, öh...jag översatte ett väldigt populärt uttryck på spanska och då blev det så här. Not.). Rogge fick springa ner till apoteket och köpa pincett och fickspegel.

Jag har sedan jag blev gravid vaxat mustachen 1 gång (igår, efter 4 månader!!), ögonbrynen 2 ggr (vi hade ju ett bröllop och då vart det finslip) och sedan hänger faktiskt benen på trenden rätt bra, så istället för att raka dem nästan varje dag så är det väl kanske 1 gång i veckan som gäller nu. Njutigt, för det är faktiskt bland det tråkigaste jag vet, att vaxa och raka och plocka, nästefter att diska.

No hay comentarios: