20 mar 2008

Vårt sista halmstrå


Idag har jag införskaffat en "tvätta-håret-ring". Jag har i flera dagar preppat Junia och berättat om denna magiska sagolika ring, den som gör att man nu kommer kunna använda duschslangen för att tvätta håret, inte behöva ösa med händerna, jag låter jätte glad och förväntansfull och pratar glatt på och avslutar med ett glatt: "Eller hur?!" varpå jag möts av ett bestämt men lika glatt: "Nähä då."

Nähä. Ja ja, jag har hopp än, hon tyckte den var fin som blomsterkrans och sade att hon var Tummelisa, eller Pulocita som hon säger (Pulgarcita på spanska)..det är ju alltid något - jag menar, hon har inte något emot ringen, inte ännu, så kanske kanske...

5 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
KARLAVAGNEN dijo...

Vad är det som är problemet?
Schampoo som riskerar att irritera ögonen? Finns schampoo som inte irriterar ögonen. Eller är det mer fobi att få vatten över huvudet eller i ansiktet? I så fall, har ni provat med cyklop?

Viktoria Löwenthal dijo...

Problemet är...att vatten är FAAAAARLIGT mamma. Men bara det som kommer ur duschen. Inte duscharna på playan, med ISKALLT vatten , som junia gärna står hela dagen i.

KARLAVAGNEN dijo...

Jahaa... Ja.. Ja, joooo Ehrm och låta henne sköta duschen dvs hålla i duschmunnstycket, det har ni förståss också provat?

Anónimo dijo...

Ahh det är alltså så de ser ut!
Helena