7 mar 2008

Tilt

Att man aldrig skall vara nöjd. I natt sov Gala 6 timmar på raken, jag fick till och med VÄCKA henne för självklart skulle jag just idag till Mataro och var tvungen att gå upp tidigt...
Men, verkar jag pigg då? Ser jag pigg och utvilad ut?
Kommer upp till frukosten och Rogge tittar medlidsamt på mig och konstaterar: Stackare...en hård natt, eh?
Det måste vara så att när man har så många timmar att ta igen så blir man helt kvaddad när man äntligen får lite djupsömn. Man drömmer plötsligt, vilket man inte gjort på flera veckor/månader, och bara det kan ju göra en trött - en helt annan värld (fantasivärld? Eller verkligare än verkligheten? Ni som hört mina drömmar tippar nog på det första alternativet).
zzzzzzzzzzz zzzzzzz
Får väl sätta igång dammsugaren och gå in och få mig ett skönt skumbad så man blir människa igen...

3 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Kan inte Rogge ta några nätter nu?

Viktoria Löwenthal dijo...

HAn har så dåligt med mjölk bara..
hans tuttar duger inget till.
och ska det inte vankas mat så är det ju ingen som behöver vakna, så då är et ju skit samma.
jag gillar dock vår uppdelning (ja hade han ammat hade jag gillat det ännu mer, och om han kunde ha tagit graviditeten och förlossningen också), jag tar nätter med amning och han tar junia (från 6 och framåt) och så väcker de mig när frukosten e klar, runt halvnio. Sedan när amningen är över delar vi lika.

Anónimo dijo...

Låter ju rimligt.