20 mar 2008

Minstingkusinerna



Gala med kusinen Engla, en månad yngre.

Englas föräldrar tyckte att Galas lår var imponerande. Jag var mest imponerad att det finns månadsgamla bebisar som känns/ser mindre ut än vad mina någonsin har gjort, både Gala och Junia har ju varit små feta näktergalar redan från födsel med matchvikt på 4+. På tal om det så har Junia nu nått åldern då de kastar ur sig alla dessa härliga sanningar som folk av någon anledning tycker är så härligt befriande. Jag vet inte alls om jag håller med. Junia sade för några dagar sedan med ett rungande eftertryck: "Tu ets tjock mamma!" (ja ni kan översätta själva, jag tänker verkligen inte tillgodose er med allt).

2 comentarios:

Selmas o Gretas krypin dijo...

vilka gobitar!! Gala har ju blivit HUR STOR som helst på dessa få dagar!!! Kan inte fatta att hon alldeles nyssens befann sig inne i din mage??? URFIIIIIIIIIIN är hon (ja BÅDA kusinerna förståss) i allafall!!!!

Anónimo dijo...

åhh så fina dom är :-D Engla ser så liten ut :-p