17 mar 2008

Katastrof-Sterling



Jo jag har ju skrivit inlägg tidigare om Sterling och deras sätt att hantera kunder. Fast så illa som det var torsdagen den 13 mars på deras rutt till Malmö, ja så illa har jag nog aldrig sett dem bete sig.

Klockan kvart i sju lämnar vi hemmet för att inte riskera att hamna i allt för djävliga bilköer. Det gör vi i alla fall men om man tänker att check in bör ske 8.30 och resvägen utan köer bör ta cirka 50 minuter så borde vi ha gott om tid. Vi är framme vid 7.15, helt ok.

På screen för avgående flyg finns det inget flyg som går 10.30.

Ok att jag ammar men är jag HELT fel på det? I informationen meddelar de att flyget går från desk 6 och 7.

Går tillbaka. Där är inte en människa. Skumt. Rogge går tillbaka till informationen och de meddelar (vilket de INTE meddelade första gången vi frågade) att flyget är programmerat till klockan 13.25 men beräknat först till klockan 17.09 (jo, visst är det en underbar tid, 17.09..inte 17.10).

Sedan börjar en cirkus, men jag menar EN RIKTIG JÄVLA CIRKUS!!

Fast från Sterling visar sig ingen. Deras kontor skall enligt alla öppna klockan 09.00 men där visar sig ingen på hela morgonen (jag förstår dem). Jag står på flygplatsen med 2 stora tunga resväskor, skötväska, handbagage till mig, Junias leksaksväska..Junia flyger fram och tillbaka över flygplatsen, Gala sitter och svettas i min bärsjal och jag, ja jag tänker att jag, jag checkar ut, här och nu.

Men i denna cirkus händer det plötsligt att vi sitter på ett plan till Malmö, fortfarande ingen förklaring om något, fortfarande inte sett till någon Sterlingpersonal (förrän på planet) och vi flyger in en massa tid och lander till slut endast 40 minuter för sent. Min mamma har under morgonen hunnit få cirka 20 sms: "Fuck, vi flyger först 13.25".."Nej, vi flyger 17.09", "Ok, nya bud, vi flyger inte alls idag", "Vi flyger om en halvtimme", "Om 10 minuter", "17.09"...

Shit my God säger jag bara - och det säger jag bara när saker är riktigt eländiga, så eländiga att man inte kommer på något bättre.

2 comentarios:

Selmas o Gretas krypin dijo...

WOW!! Har kikat efter lite uppdatering..och DÄR kom den!! Vilken sterling-komplott!!!? Ni verkar inte dra riktigt jämt, du och Sterling!!! Blir lite lätt kallsvettig inför stundande sverige-sommar-resa jag tänkt boka med Sterling...kanske värt att tänka om, medans tid finnes?! Jag har å andra sidan sett haft tur alla gånger (och det har hunnit bli många!) utom 1 med Sterling..

KARLAVAGNEN dijo...

Waow!Spanair är alltså underbara!