9 mar 2008

Vem skall man vända sig till?

Katalonien har problem med vattenreserverna, eller snarare, det är kris i regionen.


Så ok, jag tvättade bilen, som ni vet, i fredags. Första gången sedan i september om jag inte minns fel (för det regnade ju då efter att jag kom ut ur automaten varpå jag beslöt att aldrig mer tvätta den...).

Hela lördagen fick jag njuta. När jag ammade i morse vid halvsex hörde jag att det LÄT som att det regnade men det kunde ju vara grannen som var uppe och duschade.

Nu åskar det, regnet vräker ner sedan 17-tiden.

Jag tror fan inte det är sant.

Kolla hur många gånger det har regnat de senaste 2 åren. Kolla när jag tvättat bilen.

2 comentarios:

Selmas o Gretas krypin dijo...

hAHAHA...gör som jag vet ja! Titta på väderprognoserna :-D
Nej, men allvarligt..låter ju helt sjukt med de få dagar det ju faktiskt regnar i BCN! Här i city regnade det inte förräns i natt! (hade i och för sig skitat ner bilen ändå!)

Rebecca Löwenthal dijo...

Kanske skulle du kunna sälja in det som affärsidé till Spanska staten. När regn behövs, för att fylla på vattenreserverna, då kan de betala en skyhög timpeng för att du skall tvätta bilen. Vattentätt skott om man så säger..