5 mar 2008

Störiga Sterling - ett luftigt inlägg!!!

Eftersom jag är flygrädd kommer jag aldrig använda mig av Sterlings tidigare smeknamn (Störting Sterling) men jag tror dessutom att mitt namn på dem är desto mer adekvat. Jag svor dyrt och heligt att ALDRIG mer åka med dem för över ett år sedan, och har hållt detta tills: De tog över Ryan Airs korta karriär på Sturup (Malmö). Om jag får välja, behöva åka över bron från Köpenhamn efter att ha klarat min flygrädsla och överlevt hela vägen hit och sedan bli offer för ngn terroristattack riktad mot danskarna för deras engagemang och härliga invandrarpolitik, nä då föredrar jag Malmö och INGEN bro.

Men Sterling suger lika gott nu som tidigare. Deras härliga "plusa på under köpet och få en chock i slutet" är verkligen en härlig affärsidé - få klienten maxat irriterad. Har ni sedan sett oredan som rådde tidigare i köerna i barracken som de var hänvisade till i Barcelona - där ger man upp.

Men, nu skall jag alltså åka med Sterling och hoppades i mitt stilla sinne att NÅGOT kanske hade förändrats till det bättre. Att åka med barnvagn var då Junia föddes 2005 gratis. Man fick dessutom ha med sig sin Maxi-cosi ombord vilket är SÅ praktiskt och bra då man slipper ha en bebis i famnen i 3 timmar och riskera De Quervains syndrom (ack så vanligt bland oss mammor). Sedan började de ta betalt för vagnen och som att det inte var nog med de: smyghöja var kvart. På ett år gick det något som så här: 0 euro - 10 euro per väg - 16 euro per väg - 20 euro per väg (nu börjar det bli RIKTIGT DYRT, bebins biljett kostade då 20 euro plus taxes och inget bagage tillåtet, plusa ihop vad biljetten kostar för bebin nu så hade man tjänat på att köpa vuxenbiljett till bebin, fått ett extra säte samt rätt till bagage).

Nu får man inte ha med sig Maxi-cosing ombord (jag bönade och bad eftersom jag kommer resa med två barn själv) man fbetalar dessutom för bagaget, reser du utan betalar du 0 euro, upp till 20 betalar du 3 eller 6 (minns inte) och för vagnen, hör och häpna: 175 kronor per enkel väg vilket i Sterlings härliga växelkurs har hamnat på:

24 euro!!!!!

Har växelkursen NÅGONSIN sett ut så??? Enligt min uträkning är 175 kronor cirka 19,6 euro - lägg till lite så du är garderad och ta 20 euro men inte för fan kan det bli 24 euro!!!!!

Uselt uselt uselt.

Och de försvarar sig med att de är ett lågprisflyg. Spanair menar sig INTE vara ett lågprisflyg men de kostar (om man beställer i tid, dvs cirka 2 månader innan) MINDRE många gånger. Samt att de har en service-minded attityd, dvs kunden har rätt ATT EXISTERA.

Lågprisflysidén kan inte vara denna, att kunden skall bli smålurad längs vägen (betalar man med VISA electron är köpet gratis, betalar man med vanligt VISA kostar det 6 euro per passagerare PER VÄG!!! Kom igen!!!) för att sur ta emot sin reservation via mail.

Snart kommer man bli stoppad halvvägs ner i sätet: HEPP!!! Fröken, har du verkligen BETALT för att sitta ner??? Nej det blir 33 euro per säte per väg...Och den lilla Damen där (Junia då alltså) hon betalar barnpris, 10% mindre. Va?? Skall du ha bebin i knät, ja då har vi ett speciellt så kallat Knäpris, 31 euro.

Tänk om Störiga Sterling ville profilera sig som Smöriga Sterling istället, den prisuppgift man får först är den man i slutändan skall betala, kunden är värd att tas hand om, en glad kund är en bra kund - som dessutom rekommenderar detta fantastiska bolag till alla vänner och bekanta. Men ack.

7 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

å jag som tycker att Spanair är dåliga.... A spanner in the air.

Bra inlägg! :-)

Viktoria Löwenthal dijo...

jag tyckte att spanair var riktigt dåliga innan Sterling bytte ägare och blev RIKTIGT dåliga. Då kom allt i en helt annan dager.
Alltid så spännande med det där med relativitet.

Anónimo dijo...

Flòg fòrsta ggn med sterling i januari,nice-gbg.Kvàllen innan avresa(sju) fick jag ett mail att kontakta dem fòr tyvàrr var mitt flyg instàllt.Ringde tre ggr den kvàllen och sista samtalet dà jag bad om ersàttning sà fick jag hòra att de hade skickat tvà mail i dec (rent skitsnack min mail inklusive deras reklamskick hade kommit hela dec.)och tyvàrr kunde de inte svara pà varfòr det var instàllt.

Anónimo dijo...

Dòm min fòrvàning nàr jag dan efter koll med landvetter upptàckte att planet gick som vanligt.Ringde upp igen och fick dà av en vànlig sjàl veta att det var planet jag skulle ner med igen som var instàllt.Sà efter en hektisk timma kom vi ivàg och hann.Men efter det undrar man om deras personal vet vad de pratar om.Hoppas innerligt att malmò aviation bòrjar flyga nice igen:)

Anónimo dijo...

Jag blir också irriterad av allt plussande och föredrar Spanair. Men finns det ingen som kan låna ut barnvagn i Sverige, så du slipper ta med dig din? Någon borde väl ha en gammal Emmaljunga på vinden?
HA

Anónimo dijo...

Jag skriver under pa allt du skriver!! Skicka det till deras klagomur, samt en kopia till Aftonbladet, Expressen och nagra andra tidningar. Nagon borde val kunna skriva en artikel dar de jamfor "lagprisbolag", flyga med barn och plussandet...
TN

Viktoria Löwenthal dijo...

Någon som vet ngn bra e-mailadress till sterling?
Finns inget mer än en vanlig adress på deras hemsida.
De vill uppenbarligen inte göra det lät att klaga, HUR många har INGEN e-mailadress mars 2008?????