20 mar 2008

Vi lever

Sorry för dåligt bloggande men dagarna är långa och fullproppade med fikor och möten och parklek och frysande och ICA-besök (mmm...rad upp och rad ner...jag kan gå i timmar: härliga små påsar med Tai-blandningar och taiprylar, olika mjölsorter/dinkel/råg/fyra sädeslag, vörtmix, fint grovt salt, bröd i tusendes slag, muslis, cheddarost, fruktkräm, messmör, påskmust - shit, till slut blir liksom ALLT spännande, till och med det som finns mer och bättre i Spanien).
Och att vara utan pappa Rogge märks, även om jag har många famnar att stoppa barnen i. ZZZzzzzzZZZzzZzzZzZZZ
Nu skall jag titta på ny dokumentär; Barnmorskorna.

4 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Känner igen mig. En av mina kusiner vägrar gå med mig i mataffär numera efter ett två timmarsbesök för flera år sedan. :-)

Fina biler. I no ets tjock!

Elin dijo...

Jag älskar att áka och handla i Sverige,ser det som en utflykt.Och det finns nágon slag pistol man scannar varorna med,och det är jättekul.Varje gáng Mamma säger "Vi skall gá och handla",hoppar jag genast upp och säger som ett barn"fár jag följa med"...

Eva dijo...

Å bra tips om barnmorskorna! Jag födde ju på KS. Kanske kan bearbeta min förlossning nu och våga skaffa ett till barn någon gång....eller så blir det bara värre.

Viktoria Löwenthal dijo...

Dina: Jag har varit här i sverige och påbörjat kurs som doula, du kanske vill bli min första att "doulera". Har inte hunnit skriva om kursen än då jag inte bara vill blajjblogga om det.