5 mar 2008

Bilångest

Att man inte blir gladare av att vara rik det vet väl de flesta att man brukar säga. Men visst fan besparar det en en massa bekymmer, var så säkra. Jag har bilen inne på årlig genomgång och skall hämta ut den idag. Jag har ÅNGEST. Den notan kan gå på precis vad som helst. Sist hade vi inga fel, inget konstigt, bara lite byten av olja samt ngn skruv som drogs åt etc., och notan gick på 220 euro. Nu är det säkert något mer som skall bytas/lagas/servas. Pjuh.
Men, bättre att vi gör det nu när jag fortfarande har mammapenning än senare (ja om dystra 11 veckor, vilket är vad som kvarstår av mina härliga 16 veckor föräldrapenning) då vi endast har en lön att leva på.
Håll tummarna, snälla!

3 comentarios:

Monica dijo...

Ska hålla tummarna för bilen... Undrade just vad ni skulle göra när den magiska v. 17 infaller. Knepigt, misnt sagt!

Viktoria Löwenthal dijo...

Tack! Jo den magiska hemska dagen: vet du ngn som behöver ngn som gör ngt extrajobb hemifrån och som inte betalar sig alltför illa så finns jag. : )

Elin dijo...

Pá min sida finns en annons där det stár "lär ut svenska hemmifrán,tjäna pengar direkt" ?
Annars kanske du skulle kunna ge engelska klasser till barn,sá vitt jag vet är det mánga barn som gár pá extra klasser här.Men det lär väl kanske inte ge sá mycket pengar. Bara en tanke... :)