30 mar 2008

Gissar var man kan hamna...


...en helt vanlig lördag när man vill susa in till storstaden för att hälsa på diverse nyfödda Gretor och längtande farmödrar. Jo visst, på en verkstad i Mataro..(för er som inte vet så är det INTE den storstaden jag talar om när jag säger storstad, för då menar jag Barcelona).
En mekaniker försökte vara snäll och satte en keps på Junias huvud och SWISCH sade det så flög den kepsen iväg över verkstadsgolvet och mannen själv fick onda ögat.."Ja, jo, Junia har mycket integritet" ursäktar vi henne förläget och väser på svenska: Det där gör du inte om, man säger TACK! (Så skönt att vara tillbaka i Spanien och ha ett "hemligt" språk igen!!!).

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Alltså jag kan förstå Junia... Fast när man blir äldre glömmer man diskret kvar kepsen istället.

Viktoria Löwenthal dijo...

Hmmm...hur kommer det sig att den sitter på min makes vackra skulle...? Han är alltså minderårig.