6 mar 2008

Bloggbröst och biltvätt

Jo, mitt vänstra bröst får från och med nu heta Bloggbröst då det är det bröstet som Gala får när jag vill blogga. Man måste ha knep om man har sådana här störiga (får man inte tycka och absolut inte säga) ungar (jo men hon är faktiskt det, hon är JÄTTESNÄLL och tyst om andra är här eller om jag träffar någon, men om jag t.ex vill ta en kaffe ensam på café, ja då är det knappt så jag hinner få den så vaknar hon ur vad jag tyckte såg ut som Törnrosasömn och sedan är det...kört. Rakt av kört. Betala och gå).
Igår kom jag på vad man faktiskt KAN göra med henne, som däremot inte funkar med Junia: Tvätta bilen invändigt! För första gången på över ett år skiner bilen invändigt, jag slängde i ett stort antal mynt i dammsugarautomaten och sovande Gala var ett faktum. Så kunde jag putsa och feja och nu slipper vi skämmas och låtsas att vi bor på landet (jo, så skitig var den - Jag sade till mannen på Ford att; Åh, vad bra att ni gått igenom hela bilen, vad fint, ja nu kanske den hade mått bra av att bli lite ren också varpå han tittade på mig och sade: Jooo....med eftertryck. Shit! Så det är alltså SÅ illa!).

3 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Hahahaha!!! Volvo bjöd mig på en tvätt en gång!!! Det du!!!

Men du... De har kaffe på bensinstationer också och dammsugare (sådana där som låter, inte di äckliga av marspian).

Viktoria Löwenthal dijo...

äckliga - not!!! ingen lyckligare än jag: de finns på ikea!

KARLAVAGNEN dijo...

He he... Sann skåning... Skåningar är fika experter!