18 mar 2008

Älskade svenskar

Somliga säger att svenskar är stela och reserverade. jag tycker faktiskt att katalaner är mer tillknäppta. Många saker som man kan skämta öppet om i Sverige går INTE hem i Barcelona med omnejd, och inte heller sättet svenskar skämtar på.
Det första "nya" ordet som jag lärde mig här var ju "borde" vilket betyder dryg (skrivit om det i ett tidigare inlägg, hittar det dock inte nu) och det berodde helt på att människorna i fråga inte förstod mina jätteroliga partysvar efter några drinkar.
Idag på ICA Hemköp började jag lassa upp mina varor på rullbandet (och shit, det kom jag på nu, jag lade nog ingen rätt med streckkoden vänd mot kassörskan eller tvärtom eller hur det nu skall gå till) då jag plötsligt blev sugen på ett Plopp (eller ja, jag vart sugen redan första gången jag gick förbi dem men då hade jag lite karaktär, sedan försvann den plötsligt) och gick tillbaka till chokladhyllan. En dam kommer och frågar "Ursäkta, står du i kön?" varpå jag svarar att "Jo, ja, jag står egentligen där framme".
Då säger hon: "Haha, du känner dig inte lite schizofren?"

No hay comentarios: