17 mar 2008

Och slutligen


Så här ser det ut just nu utanför mitt fönster.

Fick ett sms av Emma: "Vad sägs om en Kosmopolitan på Victors, lilla torg, om 15?"

Varpå jag svarade: "Skojar du?? Går man ut i detta vädret? Nä, men ärligt, själv hemma m 2 kids, life as a single mother you know" och kände hur jag ändå blev lite sugen, och samtidigt som snön pissar ner (nä för i Malmö SNÖAR det inte, det är blöta stickiga flingor som plaskar ner) tänkte jag ut diverse olika lösningar på hur vi skulle få till det med en night out..

Så fick jag tillbaka: "Jag bara skoja min vän, helt otroligt väder, ringer i morgon, pussar"

Hmm...så kände jag mig genast som dekadensen själv, den enda som var beredd att ta sig ut i detta väder. Så gör inte en 2-barnsmor. Fast å andra sidan så gjorde jag det inte heller, ei!

No hay comentarios: