6 mar 2008

God potatisomelett (truita de patates)




Det finns tusen sätt att göra en god potatisomelett på.

Jag gör den så här:

Ta potatis från gårdagen (cirka 5-7 stycken)
Skär dem i bitar, hacka en lök och en klyfta vitlök
Stek i lite olja och salt lätt.
Vispa ihop 3 ägg, lite salt, en droppe grädde (eller 2, men inte mycket mer)
Hutta ner potatis/lökblandningen och låt det stå några minuter så det joxas ihop.
Häll lite olja i en stekpanna, låt den bli varm och häll på omelettsmeten. Stek och vänd när den nästan är klar.

Servera med bröd (om du är katalan eller vill vara det så tar du självklart lite tomat på brödet...) och en sallad (fast om du som jag har en bebis hängande på ena armen blir det kanske bara lite skivad gurka, man kan ju inte hinna/orka hur mkt som helst).

Smaklig måltid! (I wish...kan inte rogge komma hem snart så jag kan få lite middag..detta var faktiskt lunchen, och nu hänger hon här på mig..ja inte igen...utan fortfarande. Den dystra sanningen.).

1 comentario:

Anónimo dijo...

Mmmmmm nu vart jag nästan sugen på lite nattamat innan sängen hägrar....fast det är nog bäst att krypa till kojs medans lådan på magen är någorlunda mjuk....annars kan man ju inte sova! Hon hade lådan på magen....Gonatt & Puss!!