4 mar 2008

Att blogga

Någon gång läste jag i Aftonbladet att: Att vara med barnen är lite som med fotboll, man måste följa hela ligan, inte hoppa in och kolla en match då och då, för att tycka att det är kul.
Jag tycker i stort att det gäller för de s.k. allmänna bloggarna också (alltså de som handlar om någons vardag; lite tankar, lite foton, glädje och sorg etc.). Hoppar man bara in någon gång kan man tycka att någon skriver bra eller dåligt och välja att kanske återkomma eller inte. Men sedan måste man nästan välja att följa denna person för att det skall bli någorlunda givande. Eller, vad tycker ni andra?
Nå, nu skall jag stänga av dammsugaren för nu känns annars snart klimathotet som mitt fel, ha dammsugaren på utan att städa för att kunna sitta och blogga...näru.
Vänta, jag skall filma avstängningen så skall ni få se hur snabbt hon vaknar (och JUST idag vaknade hon då inte...).

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Precis min tanke med blogg! Att man följer någon...Just därför har jag som du sett startat Selmas lilla blogg :-) Förhoppningsvis vill släkt & vänner hänga med lite bättre i vår vardag! Räkna dock INTE med några intressanta reflektioner eller dylikt...vår blogg lär bli pure ego...dvs. vad vi gjort, foton på oss...och inte så mycket mer..
Och faktiskt - Selma följer ju Junia på er blogg för hon saknar henne precis lika mycket!!
Puss till er alla! Vi hörs snart

Viktoria Löwenthal dijo...

vår är väl ändå också pure ego, jag vet inte att jag har så mkt annat intressant att komma med (slänger in ngn sång eller filmsnutt då och då, för att hålla liv i ngn sentimantal rackare).