30 mar 2008

Jag checkar in

I torsdags checkade vi in på Malmö flygplats och genast därefter satte jag in mitt spanska mobilkort som jag inte haft i sedan ankomst till Sverige och döm om min förvåning när jag läser följande: Nu är vår fina Greta här! UNDERBART!
Va?! Hon fick väl inte födas nu! Det sista vi sade innan vi åkte var ju att: Äsch, inte kommer väl hon födas nu när vi är borta? Nä, vi är inga sådana som föder prematura barn.
Nähä. Här går man och väntar i 9 långa månader och så kommer hon ut enda gången vi inte är på plats! (Läs mer om historien om Greta på http://viktorialowenthal.blogspot.com/2007/10/tio-sm-negerpojkar.html ). Vi känner oss blåsta. Lurade.
Jag vart så paff så jag glömde att köpa Biotherms goda ansiktskräm (den där non stop som jag tjatat om tidigare). Väl på planet fick vi tiden att gå genom att lura Sterling på pengar och samtidigt höja vår moral samt lära Junia civil olydnad, vi satt under en filt och åt Babas urgoda smörbullar. Ibland lyfte Junia på filten och skrek ut med sin viskande röst: De kommer! De kommer!!! Och så tumlade hon ner i sätet och blottade mig med smörbulle i handen. Men vi klarade oss även denna gång, ingen flygvärd/värdinna kunde ta oss på bar gärning (fast de lär se skillnad på våra goda smulor och deras organic tjafs som de säljer!)

No hay comentarios: