3 mar 2008

Den 3 mars

I morse var jag på banken för jag var tvungen att fixa en massa saker. hade bestämt mig för att idag skulle bli dagen då jag skulle rycka upp mig efter att ha tillåtit mig att sunka i över en månad.
Ingenting funkade. Inget av det jag ville ha gjort kunde man göra på ett enkelt och snabbt sätt (ja det var inga mirakel jag bad banken om, bara att öppna sparkonton åt flickorna samt lägga till Rogge som titular på mitt konto så att vi kan ha ett gemensamt). Mitt i allt vaknade Gala och började gny, pruttade lite och så slutligen bajs. Och ingen blöja hade jag med mig. Så min efterlängtade kaffe i lugn och ro på gatan som leder ner till havet blev det inget med och jag tänkte: Det var väl en jäkla skitdag (till att börja med). Så kom jag på att det var den 3 mars och ja, då förstod jag att det inte var lönt att göra annat än att gå hem och typ städa eller ngt.
Nu gallskriker Gala så jag får förklara mer en annan dag eller senare, men det har att göra med att träffa den första kärleken. Och nej, det är INTE sant som de säger att gammal kärlek rostar aldrig. Den här var rätt rutten från första stund och blev knappast bättre med tiden. Men som sagt, mer om det när jag har två händer och ingen bebis hängande här..

2 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Fulla Karlskrona bor? Hmmm...
Flottans män? Eller Pottans män? Anyway, dagen är snart över - mot nya bankärenden!

Viktoria Löwenthal dijo...

Fulla karlskronabor, ja det vore ngt det, att ha som första kärlek!