18 mar 2008

Fel fot

På svenska vaknar man på fel sida. På spanska med fel fot. I morse gjorde Junia både och och resultatet var förödande, förskräckligt. Efter att ha försökt allt gav jag upp.
På väg hem från ICA somnade hon och sov som en stock iklädd varm overall. Jag tror faktiskt att vädret påverkar oss sydlänningar, när Junia var liten gallskrek hon var gång vi gick ut i kylan i Sverige. Nu är hon äldre men reagerar genom att bara tvärtvära.

Gala reagerar genom att sova sig igenom eländet (måtte det vara en ond dröm..måtte jag vakna till fåglars kvitter och av att solens strålar värmer mig och min vagn, till mammas klipp klipp av plantor...). Jag, ja jag är trött och möjligen något mer irriterad än annars men försöker ta det med ro. Det är ju detta vi längtar efter när solen blir för mycket (eh? inte?).

1 comentario:

KARLAVAGNEN dijo...

Jag vill också bara gå i idé när jag är i Sverige. Förstår er!