19 sept 2007

Störting Sterling

Heder åt de 35 eller fler som klev av Sterlingplanet som skulle gå från Nice till Stockholm och av olika anledningar blev flera timmar försenat – Jag hade gjort detsamma. Att Sterling inte betalar ngn ersättning utan lugnt hävdar att allt var i sin ordning (efter flera timmars förseningar samt olika motstridiga uppgifter från personalen) är helt i Sterlings anda, de senaste åren har allt gått ut på att ge sämsta möjliga service till sina passagerare. De skyller på att de är ett lågprisbolag och att man inte kan kräva annat än dålig service, snäsig personal och tusentals obskyra extrautgifter som man upptäcker efterhand (och som ändras stup i kvarten), men jag har åkt både billigare och trevligare i mina många resor Köpenhamn-Barcelona.

Jag reser inte med Sterling längre. Det känns inte vare sig trevligt eller tryggt. Personalen, som tidigare var bland det trevligaste man kunde ha att göra med, är idag en källa till oro innan varje flygning, ty vad ska de hitta på den här gången: tre timmars incheckningskö, underliga extraavgifter, begränsat bagage, barn får inte flyga si, barn skall inte ha den sortens biljett, du får inte ha med dig vagnen till planet – till nyfödda rekommenderar de att man använder sig av Kastrups sittvagnar för barn +1½ år även i fall då de VET att man är 3 timmar försenade och att man därför måste gå och bära på barn och packning inne i vänthallen – FULLSTÄNDIGT OFLEXIBLA!

Tacka vet jag Spanair.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Tyvärr måste jag hålla med dig, även om jag inte haft problem med otrevlig personal. Bolaget ger allt sämre service med äldre flyg/fler tekniska problem/påföljande förseningar/sämre incheckning. Jag tror Sterling är oroade av ökande konkurrans och försöker spara in på allt som går. Prissättningen är ju dessutom som ett lotteri, det beror på slumpen vad man får betala. Sterling är nog inne i en identitetskris där man inte riktigt bestämt sig för vilken typ av bolag man vill vara - lågpris eller satsa på kvalitet. Jag tror som du att det är dags att kolla upp alternativen i fortsättningen.
Ha det bra Barcelona och njut av lugnet efter alla turister.

Viktoria Löwenthal dijo...

Hepp, ett förtydligande: Personalen är inte otrevlig EGENTLIGEN ,men när man skär ner så mycket på service som Sterling har gjort så förstår jag att det även bakom kulisserna måste krisa rejält. Det är inte heller särskilt kul att bemöta arga resenärer och inte kunna göra ngt åt dse miserabla förhållandena, normerna estableceras ju inte av kabinpersonalen, det förstår jag med.
Jag tror du har HELT rätt med det där med identitetskris, priser tillkommer och försvinner som andra byter skjortor, man måste läsa på deras site varje dag om man inte vill göra fel i samband med resa. Nej det duger inte, fram för low cost quality, det finns!!!
Lugnet efter alla turister? När är det? Nu kommer höstshopparna och sedan kommer julshopparna och sedan kommer alla de som vill bada i januari och är trötta på rusket och ja, så rullar det på. Det är då man upptäcker detta som man flyttar utanför Bracelona! : )
Ha det gott