27 sept 2007

Är läsning bra del 2

Jag lagade mat (skumme-vegobiffar som smakade apa). Junia var någonstans. Ibland blir det sådär tyst så man måste gå och titta efter vad som händer. Hittar Junia nerbäddad i Rogges och min (jo, visst, right, för tillfället, ett långt tillfälle, även Junias...) säng.
Hon ligger och läser Susan Hill "The various haunts of men". Min första tanke är tat det ser så mysigt och fint och harmoniskt ut. Sedan kommer jag att tänka på allt hon tar efter av böckerna vi läst hittills..SHIT!!!

Den boken är väldigt mycket baserad på mördaren och hans tankar!!!! Måtte det inte vara ett sånt kapitel hon läser, ja helst inte Frejas del heller (konstapeln som...hehe, nä, det ska jag naturligtvis inte avslöja). Läs den själva och se om det är ngn litteratur att bli inspirerad av för en 2-åring..


4 comentarios:

Rebecca Löwenthal dijo...

Superläskigt! Vissa böcker måste faktiskt läggas undan för tantåldern...Framför allt om det är barn med överidentifikationstendenser.

Viktoria Löwenthal dijo...

Haha, ja visst känns det obehagligt...oh my god om hon hittar alla mina kay scarpetta!!! identifierar sig med Carrie Grethen...eller the werewolf murderer..shit my god!

Viktoria Löwenthal dijo...

För er som ännu inte är invigda...
http://www.patriciacornwell.com/work.html

Viktoria Löwenthal dijo...

För er som ännu inte är invigda...
http://www.patriciacornwell.com/work.html