19 sept 2007

Orange och Vodafone på 24 timmar - too much!!!

Inom loppet av 24 timmar har jag lyckats med att ringa två av de samtal som jag hatar mest i hela världen: Till Orange som har hand om vårt ADSL och till Vodafone som igår ringde och erbjöd mig en ny mobil (via ”puntos” som jag skrapat ihop efter flitigt pratande i över ett år).

Orange var som vanligt ett katastrofsamtal.

Efter att vi haft med oss datorn till Girona skulle Rogge koppla upp sig och då funkade inte anslutning. Jag vet att det händer ibland när man haft wifianslutningen av. Enklast för att sparka igång den brukar vara att gå in och köra ”repair” så hittar den IP etc igen. Men eftersom Rogge inte e så tekniskt lagd så pallade jag inte sitta här på jobbet och guida honom så jag sade att han skulle ringa till Orange. Ve och fasa. Möttes av en helt uppfuckad dator. Inget är sig likt. Snubben som skulle hjälpa honom har lyckats de-install det mesta samt ändra de flesta settings.
Inget funkar. Inget.


Igår kväll satt jag i två timmar och försökte förstå vad som hänt, innan jag tillslut gav upp och ringde till min egen avrättning. Nä faktiskt, jag orkar inte berätta om hur det gick. Men jag kan nämna att efter att vi typ fixat om i datorn i över en timme och det känns som att lösningen är, om inte nära så åtminstone i sikte, ja då bryts samtalet av ngn anledning. Hur får man tag på samme tekniker, eller näru, bättre upp, jag hade lyckats förhandla mig fram till en Técnico Superior! Dvs inte en nyanländ argentinare som är ack så artig men som innan han flyttade till Barcelona aldrig hört talas om adsl... técnico, ja pytsan.

Men ok, det funkar nu, det gör det. Jag har suttir sammanlagt i cirka 5 timmar i telefon (inkluderat Rogges samtal) och guess who´s paying?? Tror ni det är gratis att ringa till en tekniker på Orange efter att en tekniker fuckat upp din dator?? Yeah right.

Sedan ringde de från Vodafone och erbjöd mig en Sony Ericsson V630i gratis. Jag hade inte ork att besluta mig och så ville jag kolal vad det fanns mer att välja på så jag sade att jag skulle ringa upp idag. Idag ser jag att de inte har den på lager (efter att jag bestämt mig för att jag ville ha en) så jag ringer och försöker den vägen istället. Efter 35 minuters hit och ditande så får jag veta att jag kan hämta den hos närmaste Vodafone-butik. Nej nej, den gubben går jag inte på igen, det har jag redan råkat ut för en gång, ett jäkla snurrande efter en beställd telefon som ingen har i lager, där de faktiskt SKRATTAR en rakt upp i huvudet när man frågar efter det eller det märket och menar på att DEN, haha, DEN har vi inte haft i lager på över 6 månader.

Varför gör de så? Jag blir ju bara missnöjd! Finns väl ingen kund som blir glad av sådant här?
Så när en automatsik dam nu ringde upp och frågade om jag var nöjd med mitt samtal med Vodafone så svarade jag kategoriskt MYCKET MISSNÖJD på alla frågor. Inte för att det hjälper men vad fan, jag tänker i alla fall utnyttja min rätt att klaga.

På tal om det så kommer jag ihåg när de ringde från Orange efter att vi haft en incident sist och frågade om jag var nöjd och de när jag svarade att jag INTE var nöjd glatt svarade:
Tack Viktoria för att du stannar hos oss här på Orange, god eftermiddag! Och så lade de på. Då testade jag så när de frågade vad jag tyckte så sade jag sanningsenligt: Ni är en stor möglig skit och ena jävla idioter som jag hatar allihopa!
Gissa vad de svarade?
J just det: Tack Viktoria för att du stannar hos oss här på Orange, god eftermiddag!

3 comentarios:

Sara dijo...

Jag skulle också vilja att en Automatisk dam ringde upp mig! Undras hur hon ser ut...???

Viktoria Löwenthal dijo...

Oh no, det skulle du inte vilja. Terminator ser ut som en svärmorsdröm i jämförelse : )

Anónimo dijo...

oj Vicke.... banker och telefonbolag i Spanien borde sättas upp på USA:s svarta lista. Jag VET vad du går igenom... blir helt matt av dessa hemska minnen. Helt plötsligt kom där ett internet som inte var beställt och OMÖJLIGT att bli av med, osv osv.... God eftermiddag! Puss, Lotta.