5 sept 2007

Mer blod

Utmattad somnade jag sedan vid 21 för att vakna med ett ryck av att ngn idiot, faktiskt den första jag ser/hör i Vilassar (till skillnad av Malmö som är så locos-tätt att man undrar..), har tagit tag i en av våra pappskivor som vi satt ut på gatan till sophämtningen, och skriker:

Esto es la tercera guerra MUNDIAAAAAAAAAAAAAAAAAL
(Detta är det tredje världskriget).

Varje gång han skriker MUNDIAL höjer han rösten rejält. Detta upprepar han cirka huindra gånger, ibland lägger han in annat av värde såsom Det jag har här är ett kärnkraftsvapen som skall förgöra EEEEEEEEEEEEEEER!!!!!!! och Polisen i VILASSAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR!!!!!!!!

Rogge går ut och skriker åt honom att hålla klaffen men hen som inte är från Malmö har ju inte vett att frukta för sitt liv och står ända ute på avfarten, inget stängsel som skyddar, ingenting. Jag väser: Kom in för fa-an!!

Snubben fortsätter att skrika och efter ett tag står jag inte ut längre (vi har sovrummen mot gatan och vardagsrum etc. mot gården) så jag messar Rogge: "sorry att jag blivit en kärring men ring polisen för helvete!!!"

Efter ett tag kommer faktiskt polisen (vi var inte de enda som hade ringt) och det blir så småningom lugnt. Lagom för mitt diskbråck att göra sig påminnt så att natten blir en enda lång plåga. Fan. Fast i dag skall jag på rehab, tjoho!!!

No hay comentarios: