5 sept 2007

Junia hatar mig

Igår avskydde Junia mig. Hon ville se blod. Hon såg att jag var förbi av trötthet och gjorde återstoden av dagen till ett rent helvete.

Jag plockade ut saker ur kylskåpet, rensade lite allmänt samt checkade vad vi skulle äta. Junia kommer, hon har tagit av sig byxorna.

-Mamáááá
-Hmmmm, svarar jag från kylskåpets inre
-Kissa
-Eh??

Ser Junia, som likt sin far skjuter fram höfterna och pinkar, på golvet (njae, Rogge pinkar inte så ofta på golvet).

Till middagen:

-Blubb-blubb mamma
-Ok, vänta ska du få.
Jag ger henne lite mineralvatten för att se hur hon tar ett klunk och sedan häller resten över bordet, samtidigt som hon stirrar mig stint i ögonen.

Dags att sova. Junia kissar på toaletten och borstar tänderna. Dricker välling. Great tänker jag, det här kommer gå fort, hon är jättetrött.

-Kissa
-Jamen du kissade ju nyss
-Kissaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
-Jamen...
-Kissaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Ok, man vill ju inte riskera att stackarn behöver kissa på sig för att jag är rigid och dum.
Så vi går på toa igen. Hon sätter sig, sitter två sekunder sammanlagt och säger:

-No, inte kissa

Tillbaka i sängen.

-Kissaaaaaa
-Nä nu får du ge dig.

Utbrottet som följer på detta kan ingen föreställa sig. Junia hoppar, hon bankar i sänggaveln, hon studsar runt, hon slår över i kullerbytta och framför allt: HON VRÅÅÅÅÅLAR!!!!

Efter ett tag säger jag argt:
-OK MEN GÅ OCH KISSA DA!!!

Så kan ni sätta sista stycket (från Kissa första gången) på repeat typ 3 ggr. Fast pitcha upp det rejält och höj volymen.

That´s my lady´s night! Och er? Ah, på klubb. Kul.

No hay comentarios: