18 sept 2007

Behöver ni regn?

Jo men nu är det överbevisat. Om man vill att det ska regna, om så bara lite grann, så kan man betala en biltvätt till mig och så kan jag få njuta av att ha en nytvättad bil i sidådär en 30 minuter (om jag har tur).
Jag har faktiskt aldrig sett på maken.




Jag har inte tvättat bilen sedan innan Sverige, och nu kände jag mig till slut så bonnig att köra omkring i Barcelona (t.ex uppe hos min doktor som är ena riktiga snobbekvarter och allas bilar blänkar av senaste vaxningen) så jag var TVUNGEN. Sist jag tvättade den (och sa att jag aldrig mer skulle tvätta den om det började regna inom 24 timmar) så blev det sandstormsregn från Afrika samma kväll. Jo man tackar.

Hela vägen till Vilassar tittar jag mot skyn, åt öster. väster, norr, wherever - inte ett moln i sikte, blå himmel, inget bakom bergen, inte ett minsta litet ett.



Jag frågar killen vid tvättinfarten; Vad tror du, blir det ngt regn? Han skrattar glatt och prackar på mig ngn tvätt som är snäppet över normal (jag hade annars kört på simplaste simpel, med tanke på att, ja, att det är JAG som skall få bilen tvättad).



Sitter och lyssnar på Lars Winnerbäck på högsta volym och njuter av att inte Junia är med och sitter och gallskriker (sin vana trogen) och när tvättrullarna har svept över och det har skummat och haft sig och jag kommer ut på andra sidan, gissa vad som möter mig???!!!!!!



Så ja, nu åker jag omkring skitig igen. En gång bonne alltid bonne.