28 sept 2007

Sicken dag


Visste redan innan jag gick in i bilen i morse att jag med all sannolikhet skulle ha bensinmätaren på noll. Men den lilla symbolen med en tankapparat hade ännu inte tänts. Kollade i bilhandboken hur mycket bensin man har kvar från det att den tänds, verkade jobbigt att stå på autopistan klockan 05.45 i mörkret...fast svaret var inte helt tillfredställande; Då symbolen tänds - sök upp en bensinstation snarast. Which means? Jag menar, det är en Ford, ford är (tyvärr) USA och i USA gör man road trips. Så det borde väl vara ngr liter kvar i alla fall. Eller? Körde vägen som gick förbi en mack, men det jobiga är att man då måste köra förbi cirka 200 meter, upp i en rondell, tillbaka igen, tanka, och sedan ner 400 meter och en ny rondell, vända uppåt, passera den första rondellen, en andra, svänga tillbaka och där svänga ut på motorvägen (jo jag vet att det låter komplicerat, ana bara hur komplicerat detta känns klockan 05.45!).

Tittar i backspegeln, väldigt lite trafik, och gör en rövare; gasar över heldragen linje och in på macken. Men precis samtidigt som jag sneddar över så kommer ett PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP så jag fan håller på att köra av vägen. Min paranoida hjärna trodde fan att det var ngn polisspärr de satt i linjen på gatan, för att ta fast sådana som jag. Så ser jag den lilla bensinpumpssymbolen..hehe.

Går in på macken för att betala och är sådär lite adrenalinuppspelt som jag kan bli ibland, så jag skojar lite om det ena och det andra. Får absolut INGET bemötande alls. Säger ngt om "och vilken KALL morgon vi har, brrrrrr". Iskyla från mannen i kassan.

När jag kommer fram till jobbet mpste jag som vanligt springa in på toaletten för att kissa. tittar mig som hastigast i spegeln och Nämen Oj då, läppstift utsmetat runt HELA munnen.

Jag undrar vad macksnubben trodde att jag var för ngn som kom inspringande där i morse, slirandes över landsvägen i högsta fart och rabblandes massa maniska skämt. Kände mig som Sue Ellen. Ja faktiskt. Vi är nog till och med lite lika, det nervösa leendet, alkissmilet, slirig blick...
Det är Maila som får illustrera min start på dagen, hon kändes passande...

No hay comentarios: