7 sept 2007

Att bo i by - svar på Dina/Evas fråga om att bo i Vilassar

1) Klimatet är lättare här (tycker jag), folk är vänliga; det är en by for God sake, inget Bcn-storstadstuffhet. Så ja, så länge man inte är EMOT katalanska (vilket är dumt att vara om man valt att bo i Katalonien, tycker jag) så tycker jag nog att det är lätt att vara svensk och bo i Vilassar. Lättare än vad jag tyckte det var att bo inne i Bcn. Allt jag saknade som svensk tidigare klarar jag av bättre nu. Känns mer svenskt att vakna här, fåglarna kvittrar, inga avgaser, folk är snälla, lite bonniga (som vi svenskar) och ja, milt klimat (socialt såväl som väder).

2) Klart ni får komma och hälsa på, jag är som ni ser en GOD (på svenska denna gång) ambassadör för min by - Everyone´s invited!

3) Fram till nu har vi också haft alla nära och kära i Bcn, fast nu har faktiskt två familjer av dem vi umgås med flyttat hit till Vilassar, fantastiskt trevligt!

Så, det är bara att säga till när ni vill komma!

1 comentario:

Eva dijo...

Kul! Vi kommer snart. Vi bor ju iofs inte INNE i bcn utan lite utanför (skulle aldrig klara tempot i stan) och jag har bara bott i stockholm tidigare så bylivet får nog vänjas in lite efter hand.