28 sept 2007

Onda ögat mot proffsbloggare med dåliga läsarsiffror


Vissa proffsbloggare har uselt dåliga siffror. Får en proffsbloggare betalt? Jag antar det. Men borde det inte vara vissa krav på dem då, som tv har tittarsiffror. Kollade t.ex. på proffsbloggare som liksom jag bor utomlands. Kent Filppu har mest besökare, 1073 i denna stund. Men bland oss privatare så leder Guero ligan, och han har hela 3565 läsare. Men detta är inte det värsta, utan det är att det finns s.k. proffsbloggare som har FJUTTIGT få läsare, t.ex. Jojjos väg till balans, som har färre än vad jag lyckats skrapa ihop på tre fyra månader..

Jag tror det är lite fuffens på gång i bloggvärlden i allmänhet, siffror är som ni kanske vet inte alltid hela sanningen och bör inte följas slaviskt. men sen till en annan sak inom samma tema. Jag började blogga i juni. Om man kollar på mest sökt så är det samma saker i topp hela denna långa tid. Sex, gruppsex, carolina gynning, etc. Jag börjar ha svårt att tro det. Skulle inte svenskar vara mer varierande än så. Och varför vill så många söka på carolina gynning för att se vad ngr bloggare skriver om henne? Är det så hot? Häromdagen kom jag inte in på Bloggportalen för den höll på att fixas med. ÄNTLIGEN ska de byta ut vad som är "mest sökt" tänkte jag glatt. men nej, carolina gynning rules fortfarande. Så himla tradigt. Det är nästan så att jag måste söka på henne jag med för att se eller försöka förstå vad det är folk vill hitta eller förväntar sig att finna. Tradiga svenskar.

3 comentarios:

Monica dijo...

och vem är carolina gynning dà? Du som är sâ uppdaterad kan väl ge en liten guide sà man slipper söka nu när man blir nyfiken....(fast har man tid med sânt, ärligt talat?)

Viktoria Löwenthal dijo...

Gran Hermano - say no more. en av de första att ha sex i tv och bråkade friskt med pojkvännen i huset. jag har aldrig sett henne "på riktigt" men då vi är från samma håla så blev jag uppdaterad...

Kent Filppu dijo...

Statistik är som en bikini, visar det mesta och döljer det väsentliga. Så gäller också statistiken för bloggbesökare. Beroende på var man tittar på statistiken får man olika resultat. Däremot så kan det fungera för att mäta sin egen utveckling över tiden. Visar statistiken att antalet besökare fördubblats så har de nog det, även om man inte ska stirra sig blind på siffran. Att jämföra två bloggar är också svårt eftersom en viss statistik passar bättre på en blogg än på en annan.

Må bäst och lycka till med bloggandet.