2 sept 2007

Barca-sentimental

Jo, anledningen att jag var själv hemma var att Rogge gått iväg för att kolla Barcamatchen. Vi har inte betaltv (eftersom Rogge skulle titta på sport dygnet runt) och då får man gå ut och kolla i närmsta bar. Och ja, hans kärlek till Barca är klart större än min (min är stor men hans gränsar till fanatism) så då får han gå och jag stanna hemma.

Men så minns jag, snyft, alla de matcher man suttit och följt i rökiga barer, innan graviditeten, under graviditeten och senare utanför baren, på terrassen, med Junia sovandes i barnvagn och vi med stolarna vinklade så att man kunde se storbilden genom fönstret.

Inget har förändrats förutom att Junia inte sover i vagn längre och att matchen då består mer av att jaga henne på olika sidogator än att se Barca spela. Jag saknar det.

Missförstå mig rätt, jag byter inte ut Junia mot ett antal Barca-matcher. Men allt har sin charm. Kommer t.ex ihåg när Junia var nästan nyfödd och det var Barca-Madrid. Vi checkade upp en bar nära Rogges mamma, hörde med ägaren att den inte var för Madridanhängare ( alltid lite spänt om man hamnar "fel"), Rogge sprang ner och tog plats i tid, jag ammade, sprang ner, gick hem och checkade i halvlek och så on. Som sagt, det hade sin charm. Och jag har fortfarande inte sett Henry spela.

No hay comentarios: