27 sept 2007

Parta loss

Alltså; om jag vill ut och klubba, ja då vill jag inte ha med mig Junia. Verkligen inte. Jag kan faktiskt inte tänka mig ngt värre än att se henne på dansgolvet när jag svänger mina lurviga.
I Stockholm (var annars?!) finns det nu bebisdisco, läser jag i Aftonbladet (var annars?!).

"Bara för att man blivit förälder behöver man inte sluta gilla att gå på klubb. Det här är ett bra sätt att göra något kul tillsammans med sitt barn, och samtidigt träffa andra föräldrar", säger en av grundarna.

Hög musi, stroboskop (?? var inte det förbjudet i Sverige pga utlösande av epilepsi?) och flashigt värre. Nej faktiskt, jag måste läsa artikeln i omgånger, jag blir klökfärdig bara av tanken på bebisdisco. En sak är bebisrytmik. Men att så desperat leta efter detta något där man kan sammanföra vuxna och bebisar, ne-ej.

Gå på klubb..är detta verkligen att gå på klubb??

En fet bebis som sitter och dräglar över bardisken - Ah du ge mig min jordgubbs, eller nej, inte jordgubbe förresten för det får jag inte äta ännu, ge mig då en banandrink!!
På toa luktar det inte svett parfym och lite spya utan..jo just det, bajsblöja och sur mjölk. Amningskupor som ligger slängda lite varstans..pjuh!

Och ja, jag erkänner, det som får mig att må riktigt illa det är bilderna som är i reportaget. Tacka vet jag då bebis-spa, DET kan jag förstå tanken med, även om det gott kunde heta föräldraspa, då det är föräldern som bestämmer vem som skall njuta av vad och jag har VÄLDIGT svårt att tro att ngn har en nackmassage så nära och väljer att Nä, ge Anton lite magmassage så att bajsandet kommer igång, jag sätter mig här med en bok så länge.

5 comentarios:

Sara dijo...

Nä det låter inte som någon kul klubb. Men - var är allt engagemang för munkarna? jag skulle äntligen ta mig tid för lite nyhetssurfande, denna ur jobbsynpunkt synnerligen hektiska vecka, och gick självklart in på din sida för att kolla bilder på er i röda t-shirts. Men - inte ett ljud?? Fick gå in på Aftonbladet istället, för att läsa en artikel av Johanna Melén som skriver om hur militärjuntan styr Burma med "hjärn-hand". Hur ser en sån ut??

Viktoria Löwenthal dijo...

hahahaaaa...ja du, akta dig så du inte råkar järntvätta dig, blir så stelt när man ska gå!

Ja men jag skrev ju om munkarna för länge sedan..nu är det så många som skriver om det så jag har lämnat över till de som (öhurum) kan sin sak..som Johanna Melén då.

Monica dijo...

är det inte ofta sâ att smâbarnsaktiviter för barn är till för föräldrarna? (för att liksom ha nåt att göra under den långa föräldraledigheten) Bäbis-bio kan väl heller inte vara nån större njutning för bebisarna i fråga... Här är ju iallafall barnaktiviteterna till för barnen och man tror på att det ska hjälpa deras utveckling att gå på bebissång innan de kan sjunga, bebisdans innan de kan gå och musikklasser när de kanske sover sig igenom aktiviteten...

Monica dijo...

glömde säga-jag tycker också det känns väldigt patetiskt med bebisdisco och skulle aldrig överväga nåt sånt. Däremot får nils gärna rocka loss med sin tonårsstorasyster på hennes rum. Det tror jag han gillar bättre också (fast jag har ju aldrig "klubbat" jag gick på disco på min tid...)

Viktoria Löwenthal dijo...

Ja jisses, men finns det verkligen folk som njuter av bebisdisco? Jag njuter av att se Junia dansa runt hemma, och om hon vill att jag ska dansa med henne. Men kommer hon och säger: mamma, kan vi inte gå på Moog (mina gamla domäner, jobbade där i 2000-2002 http://www.masimas.com/moog/movie.html), ja då är det SLUT, då låser jag in henne!!