18 sept 2007

Alla dessa gudar

Tänk, kommentarsguden är nog den bästa av gudar! Man behöver inte ens tänka: Gud vad jag får lite kommentarer jämt så SWISCHT så ligger de där i högar – underbart!
Eller vänta, kan det ha varit ”jag-ska-fan-i-mig-blocka-dem-hela-familjen-o-alla-andra-också-guden” som hörde mina tysta svordomar, eller snarare, mina övergivna suckar (eller e-hej! vänta nu, vem övergav vem?) och tänkte att ”shit, hon är ju duktigt under isen – vi får fixa lite kommentarer!”

Whome ever, nu är gudarna vädrade och i dagsljuset, Sara har gjort dem offentliga en gång för alla.

Bra eller dåligt? Att jag nämner detta nu, kommer det göra att de försvinner för alltid?

5 comentarios:

Monica dijo...

tja, enligt murphys lag som verkar ha visst inflytande kanske de iallafall blir färre..... ;-)

Viktoria Löwenthal dijo...

ÅH NEJ! Nämn honom inte ens! Denne förskräcklige Murphy, han är mitt ok i alla kösammanhang!

Klassisk situation:

Jag ställer mig i kö med ngn. Jag försöker förvarna och säger:
-Jag är verkligen dålig på det här med köer, du vet, han Murphy.
-Haha, ja jag med, helt sjukt.

Hmm..varför säger alltid alla Ja jag med. De är inte i NÄRHETEN av mig med min murphy-talang för köer. De vet VERKLIGEN inte vad som väntar.

Efter att diverse saker hänt i min kassa (pappret tagit slut i kassaapparaten, någon annan har glömt att prisa sina grönsaker, någons kort funkar inte, inte nästa kort heller etc.) så brukar faktiskt medföljande titta på mig och konstatera: du är ju för fan helt bisarrt dålig på att välja kö.

Jamen vad var det jag sa?

Sara dijo...

Om du bara hade skrivit det du skrev så hade de försvunnit. Men nu, iom att du också sade att de skulle FÖRSVINNA - så kommer de ju vara kvar..... Åh, knivigt, knivigt

Sara dijo...

Gudarna alltså. Inte Murphy (jag har hört att han bara är en myt Murphy, och vägrar tro på honom, förvänta mig honom, skylla på honom. Håll stånd!!! Ignorera bort honom!!).

Viktoria Löwenthal dijo...

Jag ignorerar Murphy på det enda sättet som går; jag blir ALDRIG nervös i en kö.
Men så har jag slutat med p-piller för länge sedan, det var annars mordvarning en gång om dagen.