17 dic 2007

Tror ni på detta?

Fick ett meddelande på min ganska oanvända FUNWALL (can´t see what´s so fun about it):
Attention all Facebook membeRs.

Facebook is recently becoming very overpopulated,There have been many members complaining that Facebookis becoming very slow.Record shows that the reason isthat there are too many non-active Facebook membersAnd on the other side too many new Facebook members.We will be sending this messages around to see if theMembers are active or not,If you're active please sendto other users using Copy+Paste to show that you are activeThose who do not send this message within 2 weeks,The user will be deleted without hesitation to create more space,If Facebook is still overpopulated we kindly ask for donations but until then send this message to all your friends and make sure you send this message to show me that your active and not deleted.

Founder of FacebookMark Zuckerberg

Hur skulle de kunna checka det? Låter som sådana gamla Hotmail-varningar som man tidigare fick; om du inte bluttanblä så kommer ditt konto inaktiveras. Jag har ett hotmailkonto (eller snarare typ 3) som ligger inaktiva sedan 1900-frös-ihjäl, och ja, de funkar fortfarande och tar emot en massa skräp samt ett och annat mail på glid så jag tar inte dessa hot på alltför stort allvar. Och skulle det nu vara så att en massa slöa användare skall bli eliminerade så kanske de rentav gör mig en tjänst. Jag är inte och kommer nog aldrig bli ngn Facebook-fan. Jag förstår inte logiken och tycker att det finns alltför mkt skit för att orka sätta mig in i och bry mig om guldkornen.
Vampyrbett..

3 comentarios:

Unknown dijo...

Nei, dette er bare tull. Hvis grunnleggeren av Faceboook vil vite om det er mange inaktive brukere gjør han det ved å lage statistikk fra databasene, ikke på denne måten. :-)

Får man beskjed om å videresende noe, er det 99.9999% sikkert - bare tøv!

Viktoria Löwenthal dijo...

Exactly my point! Bara sättet det är skrivet på gör att man blir fundersam.
Men hur kommer det sig att så många normalintelligenta vänner/bekanta går på dessa olika "hoaxer", jag blir lika förvånad var gång.
Var inte på din sida, lite över min tekniska nivå : )

Unknown dijo...

Ja, jeg blir også forundret over at folk går på slikt. :-)