17 dic 2007

Kul att någon får heta Livia


Om min syster Rebecca hade varit lite, bara liiite bättre på datorer, ja då hade jag här kunnat publicera den fina baderskan i regn vars nya hem nu kommer vara i Danmark på Hedmanska Loftet på deras julförsäljning. Eftersom hon är, rakt av, käss på att skicka filer så får jag istället publicera skökan som stal mitt bebisnamn Livia (jo ibland lyckas hon som av ett mirakel att skicka lite grejs, foton och annat, men det finns inga garantier) men så är det, kul att ngn får njuta av att ha en Livia i sin närhet.

5 comentarios:

Anónimo dijo...

oj vad fin! men vad är det? Ett fågelbad eller något?

Rebecca Löwenthal dijo...

Ja,ett fågelbad, framför allt för fåglar som känner sig ensamma i tillvaron. Eller ett fruktfat eller en skål att lägga stjärnanis i eller blomblad eller vad som helst,nycklar kanske. Ett större fat med kvinna i baddräkt och glas i botten.

Viktoria Löwenthal dijo...

Ett otroligt VACKERT fågelbad, en fröjd för fåglar att bada i. Fast mina favvisar är fortfarande de gamla judarna med ämbar och deras fina skruvlockar. I liked!

Anónimo dijo...

Men josses, jag forstod verkligen ingenting av det har inlagget. Vad har bebisnamnet Livia att gora med fagelbadet? Heter kvinnan pa fagelbadet Livia? Eller?

Rebecca Löwenthal dijo...

Japp, "Livia badar". Fågelbad behöver ett namn de också. Jag har ett annat som heter "Rhoda badar", hon fanns i en deckare och blev sedermera mördad. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken av alla som tagits av daga från den mängd deckare som slukats. Men det är ett bra namn det med. På bad alltså, inte på syskonet.