7 dic 2007

Heavily pregnant

Kollade runt bland namn och hittade denna otroligt demanding pregnancy site, huga!
Läser om mamman i vecka 35: "You can call yourself "heavily pregnant" now. This is the best time to prepare for the birth, both mentally and physically. The nursery is ready and the contents of the layette are washed and ironed and lying in the cabinet. The suitcase for the hospital visit is filled and ready because you never know when your baby is going to appear. You have secured babysitting for the other children if the birth begins, and a solution has been thought out for the care of your dog or other pets also. There are numerous possibilities. What you have also come up with, no doubt, is names for your baby."
Om jag sätter upp alla deras "what I have done by now" så tror jag fan inte jag kan bocka av en enda.
Nursery is ready. Jasså?
The contents of the layette are washed and ironed and lying in the cabinet. Hmmm..får checka med Rogge, han har nog tagit hand om den biten. HAAAAA HAAAAAA HAAAAAAAAAAAAAAAAA
The suitcase for the hospital visit is filled and ready. Greppar tandborsten på vägen ut. Deras hemska "camisoner" (LÄS: TÄLT) tänker jag inte denna gång heller köpa någon, min pyjamas duger fint.
You have secured babysitting for the other children. Öhhh, nej. Mormor? Avia? Morfar?
What you have also come up with, no doubt, is names for your baby. Gillar det där med; No doubt...Big fuckin doubt!!!
Vad tror ni annars jag gör på en namnsida??? Hittar massa skräp som hade fått en mindre cool människa att bryta samman.

4 comentarios:

la linda dijo...

okej svenskt, spanskt eller internationellt namn? till pojke eller flicka eller lever vi i ovisshet? linda hjälper!! :)

Viktoria Löwenthal dijo...

Ja! La Linda kommer som en räddande ängel! Haha.

Flicknamn (vi lever i fullständig ovisshet men vi har pojknamn klart, Levi) sökes. Gärna ovanligt men inte ovanligt på gränsen till det exotiska (Savannah, Syriah etc undanbedes), ngt som låter vanligt men som inte är vanligt. Öhh..you get it? Junia t.ex. är ju inget vanligt namn men det låter ju som svensson.

DeepBlueSea dijo...

Du är rolig.... jag tittar in strax igen o läser lite mera...
hälsning från melbourne

Viktoria Löwenthal dijo...

DeepBlueSea, Jag rolig? Vad kul!
Ja välkommen tillbaka, jag skall också uppdatera mig lite mer på dig och din blogg, jag fastnade häromdagen men så fick jag in en massa jobb och kom alldeles av mig.