13 dic 2007

Lusseös tiss du ble medvetslös


Så fin var titeln på inbjudan som Betty (nära vän och nu också gudmor tillsammans med Rosalie till Junia) och jag gjorde inför en tjejlussevaka. Året var väl 91 eller liknande, vi var unga och provade penntricket för att se om vi hade fått hängbröst (hängtudor).

Idag går det lite lugnare till, vi åt frukost med adventsstake, Carola som sjöng julsånger (jo man kan tillåta sig sådant när man bor utomlands, ALLT svenskt är bra och ger kultur till dina blattebarn) och våra asgoda lyxlussekatter (som Junia envisas med att kalla pannkakor efter lördagens sammandrabbning med pepparkakor..inte lätt att reda ut begreppen).

4 comentarios:

Anónimo dijo...

mmmmmmmmmmmmmmmm.......blev det med riven mandelmassa i???? Ser otroligt smarriga ut i allafall!! Kommer över på lite lusse-fika SNARAST om du inte misstycker :-)/Maria

Viktoria Löwenthal dijo...

Med mandelmassa från lidl, lite torrare än vår svenska men HELT ok. Ni är SÅ välkomna, lördagsfrukost kanske?????

Anónimo dijo...

vart tog min kommentar vägen? jag kommenterade ju inbjudan, hmm. behandlades den annorlunda? frågar e-n-d-a-s-t för att jag vill bli tekniksmartare (& för att kunna står för mina handlingar)...

Viktoria Löwenthal dijo...

Den skickade du till min privata mailbox (om man väljer det lilla brevet hamnar de där...mer som en rekommendation till ngn att läsa kommentar eller blogginlägg). Känner du dig tekniksmartare nu eller vill du ha djupare förklaring?