14 dic 2007

Laster laster



När jag var gravid med Junia hade jag bara en last: cherrytomater.
Nu är jag gravid och har en extrem last, värre än sist: cherrytomater - men i mängder!!!

Jag köper cirka 5 paket om dagen, för att aldrig behöva råka ut för att vara utan. Junia är en glad medätare, hon kan lätt vräka i sig ett paket själv om man inte stoppar henne. Nu är den bästa säsongen över, de är inte lika asgoda som
för ngn månad sedan (bäst är de när skalet krasar till, kärnorna sprutar ut och smaken är sötsur) men man får kolla lite extra och lita på turen. Ekologiska affären Veritas har fortfarande de godaste, näst därefter kommer supern Condis.

Så har jag en last till. Jo jag kan lika bra erkänna: bensin, lacknafta, målarfärg (den riktiga, inte den fjantiga plastbaserade). De började med att jag fick en kick var gång jag gick och tankade. Sedan målade de om garaget på World Trade Center och varje gång jag skulle gå ner och hämta bilen på eftermiddagen det stegrande hoppet: måtte de måla idag också, måtte de måla näääära där min bil står. Någon gång hade jag riktig svintur, de hade målat streck precis där jag stod parkerad och TÄNK: jag fick inte upp låset så jag fick fumla ett tag. Och sedan var jag tvungen att byta skor, kunde jag ju lika gärna göra sittandes där bak, med bakluckan uppe...Jo men så är det. Cherrytomater och bensin.

Jeg ønsker deg en god aften. Og så må du huske, slik som med alt annet i livet, å ta det gode med det onde.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

det där med tomater känns igen, tyvärr får jag utslag i munnen av dem men det hindrade inte mig från att under några månader vräka i mig dem!

Viktoria Löwenthal dijo...

oh, utslag är bara förnamnet!! Jag har gommen alldeles uppfrätt vid det här laget : )