6 dic 2007

Naglar i all ära

Ja nu vet jag inte vad jag föredrar, hela Spanien firar "Día de La Constitución Espanola" och är därmed lediga. Tidigare tyckte jag det var väldigt kluvet att ta bilen dagar som dessa, fördelen är att det är minimal trafik, nackdelen är att av de få som är ute kan jag hoppa upp och sätta mig på att mer än lovligt många är on någonting och lider på brist av sömn...
Men tåget, ja det är fan etter värre. Först bara att ta sig dit, fullt med mördare som går lösa i en folktom by och som man skall lyckas ta sig förbi (såg tidningsrubrikerna; Den 34-åriga svenskan var verkligen på fel plats vid fel tillfälle...) men det är fan nästan att föredra för innan jag kommer hit har jag blivit så inpyrd på tåget av både vanlig tobaksrök, minst lika vanlig (här) hashrök samt lyckats störa ihjäl mig på alla äckliga ungdomar (hihi) som sitter och loskar, och ja, jag skriver loskar för spottar är alldeles för milt. Loskar, de börjar med det där utdragna gutturala skrovlandet långt ner i halsen, fylls upp och bättras på under vägen upp och SCCCHHHOOOOOTTSS där kom det ut, på golvet. Vissa loskar så mkt så jag fan vill rekommendera dem att gå till doktorn, de har fan ett seriöst problem med överproduktion.
En morgon klockan 06.08.
Det är fan inte humant!
Jag försökte försvinna in i min bok "Jag vill ha hela världen" av Fredrik Ekelund, läst förut men i brist på annat läser jag om den, det var ändå några år sedan sist. Den är skön. Chileneskånskan, chaffisskånskan..Fick mig nästan att helt försvinna från alla ocupasklädda hockeyfrillscoola spottande valpar.
Kände mig som en tvättäkta kärring och bättrade på min image genom att sätta upp foten på sätet framför..svårt när magen är stor som en bongotrumma!

No hay comentarios: