5 dic 2007

Tomten jag vill ha en supernanny


Jag behöver en ”Ta-oss-hela-vägen-hem-från-dagis-utan-drama”-supernanny.
Jag behöver VERKLIGEN, definitivt, en ”Tvätta-håret-supernanny”! Och gärna en ”Hjälp-mig-att-få-Junia-att-förstå-att-jag-inte-bestämmer-vad-de-visar-för-barnprogram”-supernanny.
En ”Sluta-babbla-när-du-ska-sova”-supernanny hade inte suttit fel.
Och en ”Sluta-för-guds-skull-genast-tjata-om-sucus-karameller-för-du-får-ändå-inga”-suppernanny hade kanske fått mig på bättre humör.

Igår var det en fördjävla jäkla dag. Junia ser att jag är urtrött och som en av drottning Elizabeths jakthundar får hon vittring på blod..Vi bråkade om ALLT och jag såg fram emot nöjet att tvätta hennes hår (jo det var tvunget att göras, det är säkert två veckor sedan och sova-siesta-fröken smetar in colonia i hennes hår (till Junias stora lycka). Not. Jag fick inte använda duschen (hade jag inte väntat mig heller), inte kanna och inte skopa. DET E FAAALIT MAMMA!!!! Gallskrek Junia och hävdar att det gör ont även när jag med handen som skopa häller lite vatten över hennes huvud. Vad man inte förstår är att samma unge står hela sommaren i den iskalla duschen på playan, hela huvudet under vatten.. Vatten som vatten,
tycker jag. För i Junias fall handlar det INTE om att få det i ögonen. Även om jag bara häller över tofsen gallskriker hon...Har den känsel?

Min mamma berättar om Tant Mittiprick, som har svaren på alla problem. Den finns i antikvariat (för runt 80 kronor) eller
nytryck (18 kronor).

6 comentarios:

Anónimo dijo...

Jaaaa, det är precis den tant Mittiprick jag menade. Jag var också inne och letade idag, men hittade den bara i ny upplaga. Den ska vara den som du har hittat bild på!!! Var finns den?

Rebecca Löwenthal dijo...

Man kan också sucka och leta efter nannys i telefonkatalogen och inte få dågon, tills Nanny McPhee uppenbarar sig. Hon är helt suverän på barnuppfostran. Fast hon finns kanske bara i sagornas värld. Blodhundar är läskiga...

Viktoria Löwenthal dijo...

Jag googlade på den och hamnade på http://www.antikvariat1.se/index.asp?Show=R9506 men tyvärr är den redan såld men du mamma som bor i ett antikvariatskvarter kanske kan lägga in en allmän förfrågan?

Nanny McPhee? Who the hell is that nu då? Jag griper efter varje halmstrå...

Rebecca Löwenthal dijo...

Hon kommer när man som mest behöver henne. Kanske med vinden. Hon stannar som nanny så länge man inte vill ha henne där och när hon blivit av med vårta, tand och oformlighet, och man verkligen vill att hon skall stanna, då far hon vidare. Hon kommer i skepnad av Emma Thompson.

Viktoria Löwenthal dijo...

"när man som mest behöver henne" säger du. Jaha?
Var fan h¨ller hon his då>? Hon skulle ha varit här redan i juni!

Rebecca Löwenthal dijo...

Hon kanske är upptagen. Vem vet?! Med något annat trilskande barn. Hon kommer väl såsmåningom, när du minst anar det står hon utanför dörren, vårtig och med krokig käpp som hon slår i golvet med.