5 dic 2007

Tidiga tågmornar

Eftersom jag nu närmar mig Big Big stadie och därmed inte sover som jag skulle önska har mitt trippelseende nu förvärrats till septimseende, minst. Så för att inte missta mig på de tre filerna på motorvägen och köra ihjäl mig och bebisen så tar jag nu tåget till jobbet, vilket känns som ett relativt korrekt beslut.

Men shit vad jag lider. Mornar och tåg och folks morgonkroppslukter har aldrig varit min favorit, har tidiga minnen från tunnelbanan i Stockholm; blandningen av morgontoalett (gå på toa//borsta tänderna) och trycksvärta - PJUARRRK!!

Men nu är jag back, tåget går klockan 06.04, och det första som hände igår var att jag blev erbjuden sittplats bredvid någon som STANK fritterad mat. Klockan 18 på eftermioddagen är stekos i kläder läbbigt, klockan 6 på morgonen kan det lätt få mig att spy. Sitter och jagar upp mig, vill resa mig och skrika: Det är inte ens BRA med fritterad mat!!!!

Idag, värre än värst. Hör ett knipsande ljud. Kan inet tro mina öron. It can´t be. Jodå. Någon sitter och KLIPPER NAGLARNA!!! Jag dör, imorgon tar jag bilen!
Varför ÄR det så äckligt när det inte är dina egna, eller från någon i din närmaste krets? Och varför blir det så FRUKTANSVÄRT just på tåget? Simpel antropologi, var det inte självaste Margreth Mead som talade om fel saker på fel plats (någons smutstvätt i soffan=vedervärdigt, någons smutstvätt i badrummet= helt ok)?


7 comentarios:

Rebecca Löwenthal dijo...

Nu skriker du igen, men det är kanske förståeligt:-)

Anónimo dijo...

du jag känner mej kräkig bara jag tänker pà klippta naglar...
jag glömmer aldrig när C.P. satt och klippte naglarna vid sitt bord här pà The Office. Gu vad äckligt vi tyckte att det va. Sen sà satt jag en dag pà Sugar och hittade en härlig hög med naglar nere pà golvet...snacka om att jag tappade matlusten.

Viktoria Löwenthal dijo...

C.P?? Ah...han som ville bli sparkad? Eller? Vem var CP?

Och ja, att jag skriker, I know, det är när jag INTE sitter vid min hemdator utan på hemlig ort (i min skrivarstuga vid havet...).

Rebecca Löwenthal dijo...

Som Hemingway då alltså..

Viktoria Löwenthal dijo...

Oh ja, som hemingway! eller pablo neruda på isla negra!!! (fast det kanske inet kan kallas stuga...)

Anónimo dijo...

ja FYYYY gick faktiskt förbi en sån där äcklig, offtentlig nagelknipsare igår!! Höll på att tappa fattningen helt och gå in i mitt vanliga "jag säger vad jag tycker, när jag tycker det passar-jag"..men är nog glad att jag ändå knep ihop och försökte stänga ute LJUDET..och bara passerade utan kommentar...HUR kan man stå på uteserveringen till en RESTAURANG på Paral-lel och KLIPPA NAGLARNA???? KNIPS KNIPS KNIPS!! Såna där ÄCKLIGT TJOCKA naglar - det hörde jag direkt!! UUUUUURKKKKKK/Maria

Viktoria Löwenthal dijo...

Nä fyy!!!! Var det stora nagelklipparedagen igår????